torsdag den 17. oktober 2013

Hvid baggrund til armsignaler

I min stræben efter at få stationen så korrekt som muligt og samtidigt få brugerne af stationen på vores træf, til at kunne se signalerne, har jeg lavet nogle hjemmelavede trækonstruktioner som baggrunde til arm signalerne på Lystrup Station. Lystrup Station har altid haft arm signaler jf. DSB tegninger. Der er først kommet daglyssignaler efter at Grenå banen blev ændret til nærbane i 1979.

Nok om det. Grunden til at der skal hvid baggrund bag signalerne er pga. sigtbarheden og visningen af signalet overfor lokomotivføreren. Det kan være svært at se et signal med en mørk baggrund, når der ikke er lys i signalet, hvilket der først kom om aftenen. Derfor lavede DSB en baggrund med hvidmalede planker, der kunne give lokomotivføreren en bedre mulighed for at se signal stillingen i dagslys.

Jeg har fundet billedet på en anden blogspot, hvilket jeg linker til herunder.

DSB armsignal med træ konstruktion som baggrund



Billede lånt hos: http://togtid.blogspot.dk/2010/02/nu-og-da.html




Ingen kommentarer: